לאהוב את המיתוג שלך?

מיתוג עסקי

אני יודעת שהרבה קולגות שלי יאמרו ללקוח בנושא מיתוג עסקי שהוא אינו צריך לאהוב את המיתוג של העסק שלו. מה שחשוב זה שהמיתוג יהיה נכון וכו'. צר לי, אני חושבת שלקוח חייב לאהוב את המיתוג שלו! כי אם הוא לא יאהב אותו – איך אמורים הלקוחות שלו להתחבר אליו, לתת בו אמון? איך הוא ישווק את עצמו באמונה עצמית, בהתלהבות ובשמחה?
עם זאת, אהבת הלקוח את המיתוג של העסק אינה יכולה לעמוד בפני עצמה. יש עוד מספר מפתחות להצלחה המיתוג העסקי. לפניך 6 מפתחות לעיצוב מיתוג מנצח ואיך ניתן להגן עליו.

1. חשיבה מינימליסטית
ניסיון לדחוס הרבה מדי לתוך לוגו, יגרום לו להיראות מגובב ומבלבל, במיוחד כשנשתמש בו בגודל קטן. לכן עדיף להמנע מתמונות או איורים הכוללים טקסט או הרבה פרטים קטנים. לא רק שהם לא יהיו ברורים ולא ייראו טוב בלוגו קטן, ה0 גם עשויים להפוך ללא רלוונטיים כשהעסק שלך גדל עם חלוף השנים. לכן, אני ממליצה לדבוק בצורה אחת, פשוטה או סימלית שתעביר מסר בבהירות ולאורך זמן.

2. האם זה מתאים?
עיצוב הלוגו צריך להיות חלק אינטגרלי מהמיתוג של העסק ועליו להיות בהתאמה לכל שאר העזרים הגרפיים שמרכיבים את המיתוג. הלוגו צריך לסמל את החברה שלך, וגם להיות אוטנתי  ובהלימה לתעשיה שבה העסק מצוי. יש לשים לב שהסימליות לא תגרום לחוסר תקשורת בינך ובין לקוחותיך, ולניגוד בין מה שרצית להעביר ובין תפישתם את המוצרים או השירותים שלך.

3. מה חשוב הצבע?
לצבעים יש משמעויות והם יכולים ליצור מיד התרשמות ראשונית על המיתוג של העסק שלך. למשל – כחול ואפור משרים עלינו אמון ועם זאת אוטוריטה, צהוב וכתוב יוצרים אווירה של אנרגיה ושל כיף ואילו צבעי התכלת והירקרק על גווניהם – מתקשרים במוחינו לתחום הבריאות. עוצמת הצבע עשויה גם לייצר משמעות. צבעי פסטל רכים מייצרים אצלנו אסוסיאציה לתחום היופי והטיפוח, צבעי ניאון משמשים בדרך כלל את המותגים שרוצים להשאיר עלינו רושם חזק. גם דרך השימוש בצבע יוצרת הבדל ברושם שנקבל. שימוש בשטחי צבע ישפיע עלינו ויזואליות יותר מאשר שימוש מעודן כגון צל או מעברי צבע.

4. נקי זה הכי
ניסיון לתחכום יתר פוגע באפקטיביות של המיתוג. אם נסתכל על המותגים הגדולים שאנחנו מכירים – נראה שרובם משתמשים בעיצוב נקי וחף מאלמנטים רבים. עיצוב נקי הוא ברור יותר, זכיר יותר ומשפיע יותר על הרגלי הצריכה.

5. מתאים למגוון שימושים
טיפ זה מתייחס בעיקר ללוגו שעליו מושתת המיתוג שלך. הלוגו מופיע על כל עזרי השיווק של העסק ובמגוון מימדים ולכן עליו להיות ברור גם כשמקטינים אותו. עליו להיות מלא חיים כשמשתמשים בו בשחור לבן, בצבעי הדפסה או בצבעי מסך.

6. להגן על המיתוג שלך
עבדת קשה על המיתוג שלך. כעת כדאי להגן עליו. כשכשמעבירים את הלוגו להדפסה על ניירת, או לשילוט וכו' – כדאי לכתוב הוראות שכוללות את צבעי הדפוס המדוייקים (cmyk) בהם השתמש/ה המעצב/ת הגרפי/ת ולשים לב שכל קו או מרווח לבן סביב האלמנטים צריכים ייראה בכל שימוש בו מופיע הלוגו.

לסיכום:
תפישת הלקוחות את השירותים או המוצרים שלך – עוברת קודם כל דרך המפגש הויזואלי של הקהל שלך עם המיתוג שלך. לכן, המיתוג של העסק הוא תעודת הזהות שלו, וככזה – חשוב שהוא יהיה נכון לעסק, שבעלי העסק יזדהו ואף יאהבו אותו, ושתהיה עקביות ויזואלית בכל עזרי השיווק והפרסום של העסק.

דילוג לתוכן